25 oktober, 2010

I shall call him Squishy and he shall be mine and he shall be my Squishy, Come on, Squishy Come on, little Squishy.

Nu är det dags för packning på allvar. Köpte 10 flyttkartonger på Ö&B idag i Birsta, kartonger är dyrt... Men men! Det som inte får plats i 16 flyttkartonger packas i sopsäckar, allt mjukt så som kläder, halsdukar, kuddar etc etc.. Det är så otroligt tråkigt att packa själv dock! Lite läsk och kakor, musik och trevligt sällskap då jäklar! :) Känner någon mer sig sugen så är det bara hojta till!

VIKTIGT! Min mobil fungerar icke... Det går att ringa mig, ibland, men jag kan inte ta emot sms. Jag får inget sms överhuvudtaget utan jag får massa felmeddelanden.. Måste formatera. Bleh, vill inte att alla kontakter ska försvinna. Ska göra en backup på mobilen och återkommer så fort det går att smsa igen! Alla ni som skickat sms till mig kan skriva till facebook eller här istället. Eller bara ringa mig. :)

Det blir väldigt spännande att flytta igen.. Nu ska jag bo själv i en tvåa, läskigt! Men så fort jag får tapetsera och måla om, köpa in nya möbler och fixa lite så blir det nog bra. Tar ett tag att känna sig hemma, så jag hoppas lägenheten verkligen känns rätt efter ett tag!

Idag har jag haft trevligt sällskap till Birsta, vi åt massa korv på IKEA. ^__^ Sprang runt på Birsta City och kollade lite, finns inget snyggt - som vanligt. Hittade en grå tröja på Gina, några ringar på H&M och ett par handskar på Åhléns.




Fick dessutom mycket mer i lön än jag trodde! Snacka om att jag blev glad! Jag jobbade mindre än 40 timmar förra månaden, kortpass och inga helger, och räknade med kanske tvåtusen max. Jag kommer få in femtusen! Vilket underlättar myy-hy-ycket. Jag betalade hyran för den nya lägenheten med förra lönen, plus denna hyra och andra räkningar. Så det är redan avklarat. Småräkningar på några hundra, lägga undan lite och sedan tretusen att leva på istället för femtonhundra. Dubbelt upp! :D Klad klad klad tjej!

Nu i November har jag fått rätt mycket jobb, två helger på rad! Weheeey! Hoppas det fortsätter i samma takt. Ska även söka ett litet extrajobb som finns ute, hoppas att det drar in några hundra där med om jag får det. Och så blir det lite extrajobb under Jul också. :)

Nu ska jag vara den lilla tjockis jag är och dricka min sista cola i kylen, äta turkisk peppar, yummie! och packa lite till.

Inga kommentarer: