10 oktober, 2010

Söndagar i ett nötskal

Snart är det dags för födelsedagsfirande.. Vad ska inhandlas nu då? Tårtgrejer och ballonger förstås! Men något mer? Vad ska jag ha på mig? Hur ska allt få plats? Åh, vad jag egentligen bara vill in i den nya lägenheten! Jag hoppas verkligen mitt hår hinner komma också, annars blir jag riktigt förbannad. Bör städa just nu, men har verkligen ingen ork till det.

Jag är något stressad. Och släktmiddagen igår var kanske inte det roligaste jag varit med om, att sådana småsaker kan dra ner en så fruktansvärt mycket.

Nu sitter jag här och mår konstigt. Jag mår absolut inte dåligt eller är ledsen, jag mår verkligen bara konstigt. Som att något fattas, fast det inte gör det. Jag är rädd, fast jag vet inte för vad. Och jag är sjukt stressad att få ihop allt det här då inte en enda person hjälper mig.

Hobbe har precis tuggat på ett rått litet söndersågat ben från älg, så det luktar kött i hela lägenheten. Uäh! Är lite blod på hans filt också.. Typiskt.

Jag gillar inte söndagar.

Inga kommentarer: