04 november, 2010

Timvikaren

Ni får ursäkta att jag bloggat så lite, jag har nämligen nästan en full arbetsvecka på hur länge som helst! Jobbar ons, tors, fre, lör och sön. Kommer vara ledig mån, tis, ons, tors och sedan jobba helgen den 12-14 också. Men mer vet jag inte... Hur blir det med jobb över Jul?

Att jobba som timvikarie inom kommunen är inte det lättaste vill jag lova. Jag är omvårdnadspersonal, dvs att jag tar hand om pensionärer på ett stort gruppboende. Jag går på alla tre våningar i huset förutom på psykavdelningen, och ändå jobbade jag mindre än 40 timmar september månad! Det är helt otroligt svårt att få tag i jobb.

Så jag ringer till Bemanningsenheten som har hand om alla vikarier, säger att jag behöver jobba mer. Att jag kan behöva jobba på fler ställen än just Ädelhem, men två gånger nu har de sagt att de tycker jag ska vänta. Och att det endast är vid behov... Om man får endast någon tusenlapp i lön så det visst vid behov! Kan jag åtminstone få introduktionsdagar på något annat ställe?

Jag har funderat på Norge, funderar rättare sagt.. Eller högskolan nere i Stockholm. Vi får se vad som händer, men just nu har jag knappt pengar till mina egna räkningar.



Inga kommentarer: