12 januari, 2011

Onsdag - 12 Januari

Har sovit riktigt dåligt inatt.. Mardrömmar. Om och om igen, vaknar nästan gråtandes. En annan gång galet skrattandes. Psyk. Vid sex gav jag upp och klev upp ur sängen, drog med mig täcket och kudden och hoppades på lite barnprogram på TVn, men icke. Vänner och Nanny var väl det enda som var värt att se på, 7 på morgonen... (?!) Suck.. Fortfarande oroligt efter alla dumma drömmar, usch.

Jag slog på lite Gossip Girl (yes, jag är en tönt) och skrattade lite åt deras miserabla liv i tredje säsongen. Mådde lite bättre efter det. Snacka om att alla ligger med alla.. Farligt många GG-avsnitt efter det var klockan runt 10 och jag lyckades slumra till. Vaknade 12, slumrade igen och vaknade strax efter 13.



Gick ut på en längre promenad med vovven, kom in och småstädade lite i lägenheten. Det behöver dammsugas.. Och så ringde jag Boströms angående måla om i lägenheten och att fixa en duschlist. De var otroligt irriterade.... Kan ha att göra med diskussionen angående fakturan jag inte ansåg mig behöva betala förut. Dock så slutade hon maila med mig, hon orkade inte ens ta diskussionen och det slutade med att jag betalade den, herregud! Moget, kan jag tycka. Men men, hon beviljade kök, hall och badrum och jag kan hämtade färgen redan idag! :) Så det var ju väldigt snällt. Boströms ska ju säljas läste jag någonstans, någon som vet varför?

Bemaningsenheten har inte ringt heller. Jag behöver jobba. Jag har 38 timmar den här månaden, hur långt kommer man på det? Jag kommer inte kunna betala all mina räkningar, ens fylla mitt kylskåp.. Ring snälla ring! Jag förstår helt ärligt inte hur man kan prioritera vissa människor och låta dem jobba övertid, men vissa får inte ens jobba en hel vecka. De som bor hemma och inte behöver betala ett öre för att överleva, utan lägger tretton tusen på att köpa saker och supa på krogen. Eller de som bara pluggar och behöver lite extra cash över jul och lov... Vi som lever på det här då? Vi som verkligen vill jobba, gör vårat bästa och inte ens kan fylla våra kylskåp. Det här är inte okej! Annie och jag pratade om det lite på facebook, det finns inte ens ord för det. Man mår så psysisk dåligt av det här.

Men nu strax ska jag hoppa in i duschen, se på lejonkungen och bli lite gladare, dammsuga som attan, vänta på att Samuel slutar halv fem och hämta färgen. Sedan vid 17 kommer Malin, Gibbe och Felix hit så tar vi Samuels bil ut till Kim i Lugnvik och firar honom lite! För vet ni vad? Den lille parveln fyller ju år idag!! ♥


♥ GRATTIS GRATTIS GRATTIS på 23-års dagen huni! ♥


1 kommentar:

Annie sa...

Kan ju verkligen fortfarande inte sluta att hålla med. Det FUNGERAR inte med bemanningsenheten, dom delar inte ut jobben "lika till alla" som dom sa att de skulle göra. Samt att jag som jobbat på mitt ställe i tre år, borde ha företräde i vissa situationer. Får jag inte jobb den här veckan, så kommer jag löpa amok på jobbet. Det ÄR bara inte ok, och som vi sa tidigare;
Man mår psykiskt dåligt utav det här.

Dom borde veta bättre, hålla koll på medvinden. Suck och suck! :/

Blir nog en kall på Bittens ikväll i all misär.