10 januari, 2011

Tjockarkväll till max

Oj oj oj vilken slöar- och tjockkväll jag haft. Osten jag hade i kylskåpet höll på att bli gammal, jag äter oftast inte så mycket ost... Eller mackor alls för den delen. Så går det inte att frysa in så kan jag oftast inte ha det i mitt kylskåp. Så jag rev upp osten, strimlade lite skinka som också var på väg att bli gammal och gjorde min supergoda ost och skinkpaj. Weheeey! Vuxenpoäng till mig! Efter det tinade jag och skalade lite räkor, kokade ägg och rostade mackor. Muuuums! Slog på filmen Easy A och tjockade mig lite mer.





Jag förvånas varje eviga gång jag skalar räkor... Hur kan det vara så lite räkor i så mycket skal?!





Easy A från 2010 var förresten en väldigt bra film.
Den handlar om Olive, en ganska opopulär tjej med toppenbetyg på High School som drar en vit lögn för sin bästa vän att hon har en dejt med en kille bara för att slippa campa med henne och hennes föräldrar. Men dagen efter spinner hon vidare på lögnen och säger att hon förlorade oskulden med honom, varav en av hennes fiender hör detta och startar ett rykte. Det blir värre och värre... Och värre. Killar betalar henne för att få dra en lögn om att de legat med henne, fast de egentligen inte har det. Hon är för snäll för att säga nej, och blir tillslut arg på alla som ska prata om henne och klär sig slampigt bara för att visa dem. Det är otroligt skön humor i filmen och den är väldigt lättsam att se på.

Jag brukar oftast inte gilla sådana här filmer men denna var kanon! Se den. :)






Nu ska jag ta en sista promenad med Hobbis och sedan sova. Hoppas på att de ringer in mig så jag får jobba något också... Suck. Godnatt!

1 kommentar:

Felix Vincent sa...

De där mackorna såg galet bra ut! Jag borde kanske köpa mig lite räkor någon gång. ^^