19 mars, 2011

☼ Hjälpa Erik & hundskrämmare

Idag hjälpte jag och Malin Erik lite! (Erikshjälpen). Vi fyndade inte så mycket, men lite blev det i alla fall. Ångrar dock att jag inte köpte de där svarta kaffekopparna! Hoppas de är kvar tills nästa gång. :} Hehe. Jag hittade en Disneyfilm jag inte har! Oliver & Gänget :D Nu måste jag bara skynda mig och hitta Den Lilla Sjöjungfrun så är snart min samling komplett.

När vi stod i kassan och skulle betala så hör jag hur en hund skäller massor utanför. Hobbe skäller aldrig när han är bunden, men jag tyckte ändå det lät som honom så jag gick ut för att kolla. Där sitter en man! Framför min hund som skäller helt galet och försöker ta sig därifrån. Han sitter nerhukad och börjar bara prata direkt om att han själv äger 2 Border Collies. Jag lugnade Hobbe och var väl egentligen rätt pissed på den här mannen som skrämmer livet ur min hund! Hobbe är väldigt osäker och rädd, och är inte van främmande män. Det går hur bra som helst nu att träffa vilka killar som helst, men när en främmande man kommer fram och han sitter uppbunden är det väl klart han reagerar! Tydligen hade han naffsat på mannen, men herregud! Gå bort och låt hunden vara då! Den är ju rädd, ser du inte det?!

Nej, sånt där tycker jag är fruktansvärt respektlöst. Jag lät Hobbe hälsa på mannen innan han gick så han inte skulle bli förstörd efter en sådan händelse. Han nosade, reste raggen och morrade lite men sen var det över och han pussade honom över hela ansiktet. Så ingen skada skedd, tur det.











Och jag som trodde jag hade nog med koppar....? Har dessutom rensat bort en massa. :(



En ny rosa plånbok. ;)



Och sist men inte minst en leksak till Hobbe!

1 kommentar:

Sandra sa...

Åh Vad förbannad jag blir när jag läser kommentaren om din stackars hund! Dumma karl säger jag bara! Man skall aldrig gå fram till en hund så länge inte ägaren är där.. Tur att det verkar som att Hobbe inte tagit någon skada av det... Det hade ju verkligen förstört all din träning.