16 april, 2012

Flyttar in i en grotta i rysslands djupaste skogar


För några dagar sedan var jag hos Michaela och skulle färga hennes hår. Det blev superfint! :-)

Mitt hår hade dessutom gått och blivit brunt.. Så jag tänkte att jag färgar mitt också. Allt det röda hade släppt och det var på tok för mörkt för löshåret. Så jag tänkte, what the hell. Det var länge sedan jag blekte det nu, så jag blekte det och la in en röd färg för att få det ljusare rött...

Jag vet inte vad FAAN det är för fel på mitt kuksatansjävlapisshår.. Men när blekningen var inne så torkade allt till och blev stelt.. Aldrig varit med om det. Blekningen tog dessutom bort nästan all färg! Från rött! Jag blev nästan blond.. Helt otroligt. När jag sedan skulle torka håret så krullade topparna ihop sig och lossnade. Som tuggummi.. Överallt i hela håret. Det gick rakt av! Jag var förstås tvungen att färga det röda ändå i och med att jag såg ut som ett rosaorange troll. Det röda fastnade överallt förutom i topparna, de var alldeles gråa. Så jag färgade det igen, samma sak. Och en tredje gång dagen efter... Nu är det någorlunda rött, men inte alls så som jag tänkt mig. Måste färga ännu en gång...

Använt hårinpackningar som en tok, men topparna fortsatte gå av flera dagar framöver. Nu är mitt hår HELT FÖRSTÖRT. HELT JÄVLA FÖRSTÖRT. Jag kan inte gå utan mina hårextensions, det ser inte klokt ut.. Fy fan. Skjut mig. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag håller på att dö här. Måste klippa bort alla slitna toppar, dvs att jag kommer ha hår till öronen. TILL ÖRONEN!! Nej, nu kommer jag börja gråta.

Jag googlade som en galning efter alla tips jag kunde komma över. Läste allt om hur man tar hand om sitt hår, hur man sköter det och inte misshandlar det. En produkt som dök upp om och om igen i olika forum och liknande var serien Redken Extreme.



En hel serie med schampoo, balsam, hårinpackning, värmeskydd och så vidare. Finns för alla sorters hår, men serien extreme ska tydligen vara fantastiskt för riktigt skadat hår. Det kostar skjortan, men det är verkligen produkter som hjälper. Ni kan läsa mer om det här. När löning kommer är detta något som ska prioriteras in. Berättar om en månad om det blivit någon skillnad!

Detta är mitt enda hopp just nu.. Annars får jag raka huvudet och flytta in i en grotta i de djupaste delarna av rysslands skogar och vänta några år tills det är långt igen. Eller hoppa in i militären och satsa på en ny karriär som skallig muskelbrutta.

3 kommentarer:

Petra sa...

Skallig muskelbrutta inom militären är väl inte så illa? ;)

Julllzz sa...

Försök att tvätta det bara kanske 2 gånger i veckan, och torka inte sönder det med handduken osv, kör med leave in och värmeskydd =)=)

Madelene sa...

Julia! Det är precis det jag gör. Tvättar håret kanske 1 gång i veckan till och med. Spelar liksom ingen roll... Det är redan förstört.. :(