15 oktober, 2010

Födelsedagskalas x2

Pewh! Äntligen lite lugn och ro. Har precis haft mitt andra kalas med pappa. 2 överhyperaktiva bröder (Tur jag har katter de kan leka med), pappas fru Pernilla, farmor och farfar. Mina bröder är inte vana husdjur förutom pappas jämthund som för det mesta är ute i hundgården, bara inomhus på nätter. Så de leker och stojar och har hur roligt som helst - och mina katter får uppmärksamhet och motion! ;) De byggde murar av skor och lekte med snören så de hoppade över, tog fram kartonger och skrattade ihjäl sig när katterna kröp in i dem... osv osv...

Precis när de kom for vi iväg och åt på Östanbäcks Pizza House som min kära klasskamrat Ali har köpt upp! Riktigt god mat och rimliga priser. Det är som ett litet café där inne, vilket gör det lite extra mysigt.

Sedan for vi tillbaka till mig och trängdes lite i min lilla etta. När soffan är full sitter pappa på en sackosäck, jag på en tältstol och lillebror på golvet. ;) Det blev ännu mer tårta och kakor.. Stackars mina stygn... Kaffe som heter duga. Nu kommer inte jag kunna sova på hela natten.

I present av pappa fick jag startpaketet på Stenstans körskola! 4 körlektioner och teorilektioner! Han har dessutom skickat iväg förfrågan på körkortstillståndet och vi ska gå kursen att få övningsköra. Han kommer hjälpa till att betala fler körlektioner på körskolan sedan.
De flesta börjar övningköra när de är 16... Jag börjar vid 19.. Eheh. Förhoppningsvis har jag körkort inom ett år i alla fall!

Av farmor och farfar fick jag en ugnsform med löstagbar kant och en spagetti- och såsslev + några hundra kronor. (:

Jag bjuder på några gamla bilder på min pappa, farfar & hans björn, farmor och Jonathan.




Inga kommentarer: