30 oktober, 2010

Det är tur vi har grannar va, hur skulle vi annars fira Halloween?

Igår var 'Internationella psoriasisdagen', intressant intressant.. Vad gör man en sådan dag? Hedrar alla med sjukdomen? Tycker synd om alla med sjukdomen? Skaffar sig sjukdomen? Jadu.

Meeeen imorgon är det Halloween! Och jag vill meddela till alla som har fått allt detta om bakfoten att Halloween och Alla Helgons Dag inte är samma sak, överhuvudtaget. Halloween firar man genom att klä ut sig och ha roligt, helst skräckinjagande och läskigt med kalas och firande. Medan Alla helgons dag är för att sörja sina bortgångna. Vi dumma svenskar har blandat ihop detta.



Imorgon den 31/10 är alltså Halloween på kalendern, men det firas ju förstås då idag eftersom det är lördag. Weheeey! Vem vill fira på en söndag? Vilket även betyder att till och med jag ska klä ut mig ikväll! eheh... Till vad?! Jag tänkte gå ner på Erikshjälpen igår och försöka hitta en speciell liten sak/saker men sedan kom jag på att de har ju stängt på fredagar... Jaha, suck.. Och idag kom jag på den briljanta idén att det där kanske finns på någon affär på stan. Så på jobbet planerade jag att springa ner till stan så fort jag slutat 16.00 och kolla runt lite. Trallande glatt hemåt från jobbet kommer jag på.... Det är ju lördag. Allt har redan stängt. JÄVLA KUKSKIT! Jag är så otroligt smart ibland så jag vet inte vad. Jag som hade så stora planer.. Nu får det bli något random, få se vad. Återkommer med bilder.

Meeeen vet ni vad det är mer för dag imorgon förutom Halloween? Jo! 'Grannens Dag'!



"Det finns många olika typer av grannar, men oftast förknippas grannskap med bråk och gräl. Den 31 Oktober firar vi därför Grannens dag och det är en dag då vi skall vara snäll mot våra grannar."

Jag har fullföljt min kvot genom att hjälpa min granne Anna att ta hand om hennes katt i helgen, min saknade lilla bonuskatt Samson! Vad gör ni för era grannar?

1 kommentar:

roosen sa...

Vad bra att du har koll på dagarna madde, liksom jag!:) Jag har dock inte gjort nåt på varje dag som vi sa... men på grannens dag planerar jag att skriva trevliga lappar och lägga i grannarnas brevinkast!:D