28 oktober, 2010

4 dagar kvaaar~

4 dagar kvaaar! Weheeey! På Söndagkväll hämtar jag nycklarna och på måndag morgon kommer pappa med släp och hjälper att flytta hela kalaset.



Så idag är det nog dags för att ta tag i vinden.. Bleeh. Det är mysigt varmt ute idag! Så det är väl att passa på. Gick ut med endast en hoodie på hundpromenaden i morse och frös inte alls! Och på tal om hundar så har jag äntligen hittat en metod som fungerar för Hobbe när det kommer till matproblemen. Eftersom han faktiskt är 7 år gammal är det lönlöst (inte helt, såklart) att hålla på med metoden att inte ge honom om han inte vill ha. Dvs ta bort maten om han inte äter och inte ge honom något annat tills han äter sin hundmat. Nu köper jag helt enkelt en sådan där billig hundmatsburk på 11 kronor och blandar ner lite i torrfodret. Wooops! så är maten i magen. ;) Han behöver ju gå upp något kilo, så det är ingen fara. Och det är inte så pass mycket så han får 'bukfylla' med onyttigheter. Funkar för mig, funkar för honom.

Så vinden ja... Huga... Hatar den där vinden, jag är för mörkrädd och lättskrämd. Tur jag har Hobbe nu som kan skydda mig mot monsterna! Så efter jag ätit Pasta Carbonara med bacon (ehehe såklart?) så tar jag tag i vinden och packar den ordentligt till flytten.

Har flyttkartonger överallt, det är ett stort kaos. Jag tror jag blir galen.. Och allt är inte så pass sorterat och i ordning som jag vill ha det... :( Blir jobbigt att packa upp.

Kommer dessutom få betala 600:- för väggen katterna klöst sönder. Fuck..


Har alltid älskat Parkour, nu älskar jag det bara ännu mer! :D


1 kommentar:

roosen sa...

AWESOOOOOOOOOOOOOME