21 november, 2010

Jobb & Hundrastning

Rast på jobbet, 5 timmar to go! Vet inte alls hur jag kommer jobba resten av November.. Vet att jag jobbar julafton, den 26:e och sista december. Och att jag kommer hjälpa Jenny och Anna på Etage Blommor under julveckan! :} Åh, som jag saknat dem! kommer bli riktigt roligt att få vara där igen och pyssla.

Fixade så systeryster Josefine kommer in till stan och går ut och går en riktig långpromenad med Hobbis vid fem idag, så han bara är ensam max 4 timmar åt gången. Det verkar funkar bra! Han är tyst och allt är orört. Han har ju katterna att hålla koll på. ;) Och så ägnar jag massa tid åt honom när jag kommer hem. Hittills så har det här funkat, att fixa hundrastning de dagarna jag jobbar. Vi får se hur det håller sig, ska annonsera ut om det finns någon som inte har något för sig på dagarna och skulle kunna tänka sig rasta honom för en slant. Josefine brukar få ungefär en 50-lapp för varje promenad, hon blir så glad så! Hade köpt en jättefin klänning för pengarna hon tjänat ihop. :) Så det är ju kul för henne också, att tjäna lite extra pengar och kunna göra något roligt för dem. Så är det någon som känner sig sugen så är det bara höra av sig! Så kommer vi fram till något bra.

Men men, nu ska jag dricka upp mitt kaffe och kolla runt lite priser och kurser att börja gå med Hobbe. Lydnad och agility i första hand, och höra om man bara kan få vara där uppe och träna på sidan om så han lär sig att bete sig runt andra hundar också. Passivitetsträning.

Over and out.

Inga kommentarer: