21 november, 2010

Lördagsparadiset, plaskeliplask!

Lördag! Utgång? Pfffffft... Vad är det? Nej men, jag har faktiskt inte festat på 3 helger i rad nu. Det är inte mycket för vissa, men det har inte hänt mig på.. år. Och jag har noll sug efter fest! En öl eller två med några kompisar och en hemmakväll med spel och mys, javisst. Men ut på värdelös fest med tråkigt härnösandsfolk, för att sluta på krogen som suger apa? Eh, nej tack. :} Det räcker med karatefyllor nu, åtminstone på ett tag. Juldagen är ju en självklarhet, majoriteten av folket går ut och det är mer action på stan. Förhoppningsvis bra action också... Och nyår, förstås. :] Men allt emellan och runt omkring? Nej, jag tror jag skippar det faktiskt. Är rätt less på allt just nu.



Idag har vi varit på paradisbadet! Weheeey! Vi var där i ungefär 3 timmar, vi hade det superroligt. ^__^ 8 halvvuxna springandes där inne och tjoa, måste varit en fin syn. Magic Eye var allas favorit, en uppblåsbar ring och var och SWOOOSH! åkte vi ner. "Håll avståndet" står det på en skylt... Vi åkte tåg, alla på en gång, tre stycken på en ring osv osv... Vi höll åtminstone avståndet från de andra gästerna. Trodde vi, tills vi höll på att dränka två småtjejer, ca 7-8 år, när vi kom ner allihopa samtidigt som en kanonkula, två stackars tjejer hann inte undan och hamnade under vattnet, under oss, och ringarna. Jag tror alla fick samma panik och samtidigt vevade med alla våra armar under vattnet tills någon fick tag på dem, drog upp dem och frågade "OJ MEN FÖRLÅT! GICK DET BRA?!" Varav ena flickan svarar: "Jaaa då! ingen fara!" och springer vidare med sin kompis glatt och nöjt. ^^, Cool tjej.


Magic eye på Paradisbadet i Övik.

Tillbaka mot stan i bilen så är jag som ett trött barn och halvsover nästan hela vägen. Inte ens godis höll mig vaken.. Hem till mamma till lillebror som fyller 1 år idag! Grattis på honom! min lilla sötplutt.. Och han går så bra, redan. Kommer lägga upp massa söta filmer från hans födelsedag senare. :} Glömde dock hans present så den får mamma hämta på måndag. Hon har ju inte ens sett min nya lägenhet än.

Hos mamma upptäcker jag att bussarna ändrat tider inför vintern, så sista bussen hem gick 17.10.... Har ni hört något så dumt?! Men men... Tur som tusan Kimmie skulle in till stan så han kunde plocka upp mig. Tack sweetie! Vi drog hem till Niklas, tittade på Shrek 3 och hade massagekalas. Hobbis var också med och charmade Ettan och Niklas lite. ^^, Sedan spelade vi massa Super Smash Brothers Brawl på Wii innan jag gick hem för att sova. (Och kolla jag sitter här.... Suck) Jag ägde allt och alla för övrigt, som jag alltid gör. ;)

Nu ska jag sova, jobba imorgon 12.30-20.30. En härlig sovmorgon kan jag behöva med min otroligt hesa röst och förkyldning... Godnatt på er! :)

Inga kommentarer: