02 november, 2010

Livebloggar om kärlek

Mobilbloggar från bussen ut till min mamma för att hämta hobbe. (det går inte att göra rader emellan så det kommer bli en smet med text). Jag har flyttat nu! Yaaay! Beställd internet idag hos min samma hus-granne Gibbe, så det bör fungera ikväll när jag kommer hem. Fast då ska jag och Malin mysa lite till en film eller nåt. Något som jag bara tänkte på lite snabbt, är hur otroligt snabba nästan alla människor är, inklusive jag, är att döma folk för deras klädsel, klädstil främst. Även fast jag själv kommer på mig att göra det så tycker jag det är helt fel, åtminstone om man inte känner personen riktigt mycket. Jag måste säga att en kille med vintagekläder, kängor, slitna höga jeans och en helst mörkblond 'Oskar Linnros-frisyr' inte attraherar mig det minsta. Det är absolut inget fel på den sortens stil, snarare tycker jag det är kul att se sådana på stan - verkligen gå fullt ut, vara sig själv och bryta den alldagliga looken man snart vill spy på. Men även om jag inte gillar den sortens killar, så vad vet jag egentligen? Så vitt jag vet kan han vara mitt livs kärlek. Det finns så otroligt många anledningar att någon klär sig som den gör, varför den har en viss stil, det kanske är just därför jag kommer mig att älska honom? Hans personlighet behöver inte ha med stilen att göra, vi är helt olika utseendemässigt men vi kanske passar helt perfekt i personlighet. Jag tycker bara, att hur någon ser ut, hur annorlunda de än är så behöver personligheten inte följa en regel eller "lag". Alla kan passa, som vänner eller mer. Nu ska jag av bussen. Hejs!

Inga kommentarer: