26 december, 2010

Norrlandskylan


Idag jämfört med i torsdags (och fredags, julafton, för den delen). Jag och Gibbe stod och väntade på bussen i kanske 10 minuter, det kändes som en hel timme. Jag höll på frysa ihjäl i min supervarma stora jacka... Usch! Usch för kyla!


Men jämfört med igår, annandag Jul - Bara 5 minusgrader. Det kändes som sommar i Norrland! Så jag och min faster Ulrika tog en härlig runda med sparkarna ute hos farmor på landet. Syftet var att motionera Hobbis lite som var rastlös, 5 kilometer i vrålfart för backarna.. Inte blev han trött inte, nej nej. Snarare tvärtom. Det där var bara uppvärmning för honom..




Idag är det inte så kallt med det blåser utav bara helvete.. Snöstorm.. :( Inte kul! Inte okej! Jag jobbar delat pass 7-12 16-21 idag, så är hemma på timmar nu. Ligger i sängen på mitt nya fina överkast med mina fina nya indiska kuddar och myser. Tupplursdax! Mmm...

Inga kommentarer: