16 januari, 2011

Don't be afraid to fail. Be afraid not to try.

Blev en hel helgs jobbande i alla fall. Vi har en farbror på jobbet som behöver extra passning, dvs man får inte lämna honom ur sikte överhuvudtaget och ibland sover han i 24 timmar.. Så där sitter man, (läs jag i detta fall) rakt upp och ner i soffan och löser korsord och ser på dåliga program på kanal 4. Jobbade fredag och lördag kortpass och idag 7-16 vilket jag trodde var ett vanligt pass, men icke, det var vak det också.. Jag trodde nämligen det var ett vanligt pass eftersom de på bemanningen sa det till mig. Ja, det är sant. "Vill du jobba på söndag också, 7-16?" "Ja gärna! Är det vanligt pass då eller?" "Ja, jo! det är det." Så jag gick dit i förväntan att jobba, men så visar det sig att det visst är vaket jag hade. Juste! Fy fan vad less man blir då. Bara gå och sätta sig och vänta på farbrorn att vakna i 9 timmar, eftersom han aldrig ville kliva upp. Ont i rumpan? Ja!

Och inte nog med det så var det ju snöstorm i morse! Fy tusan! Jag var nästan på väg att bara lägga mig mitt i vägen och ge upp, det var så tungt! Plumsa i 25 minuter... Inte förrän jag kom ända upp till högslätten så kunde jag gå i ett hjulspår. Usch usch usch!



Slutade 16 som sagt och har bara chillat. Gått en mindre prommis med Hobbe, dåligt jag vet. Men jag är så trött och slut.. Han med verkar det som, vi lekte och tränade lite ute så han verkar nöjd för idag ändå. Petra gick ju en långpromenad med honom tidigare idag när jag var på jobbet. Gick till Hemköp och köpte en colaburk och snus, nom! Kvällsnöjet + Turkisk peppar. Mys!


- Don't be afraid to fail. Be afraid not to try.

Inga kommentarer: