02 januari, 2011

Nyårsafton - Del 1

Blogginlägg i tre delar - Förberedelser & Förrätt!
Och det absolut första jag vill säga är: Fy fan vad bra vi är!

Jag, Kim och Malin ville verkligen ha en riktigt bra nyårsafton i år! Där vi gör något roligt alla tillsammans och inte slutar upp på någon värdelös fest i brist på annat att göra. Så vi efter en massa funderande så kom vi tillslut på att Samuel faktiskt hade ett stort tomt hus för sig själv, eftersom hans föräldrar inte skulle vara hemma. Kim är sjukt duktig på att laga mat, jag duktig på att bjuda folk och Malin på att leka lekar. ;) Så vi gjorde en facebookgrupp och bjöd in några stycken på middag och parte-he-heey!

Förrätt: Avocado & Lime-Räkcocktail
Middag: Ugnsstekt potatis med rotfrukter och oxfilé. Serveras med en Kantarell och Sherrysås och Sallad.
Efterrätt: 6 olika ostar & kex

Så vid runt klockan 14.00 kom Gibbe och bara strax efter kom Malin och Kim. Upp med all mat, alkohol, musik, levande ljus, dukar... Ja, you name it!





- Bålen är full igång.



- Älskade superkocken!



- GlamourMalinenen!



- Jag gör en väldigt lustig min här.. Tur du är snygg Malin!



- Min dundersnygga klänning! Rawr!
Som jag fick i julklapp av Malin & Samuel i hemlighet :D eftersom jag hittade den men inte hade råd med den just då, min storlek finns inte länge kvar.





- Salladen förbereds av salladmästaren själv.



- Glada nyårsgrabbar!



- Nyårspimp



- Förrätten är nästan redo!



- Det spelades efter förrätten



- Snygg nyårskille!


To be continued.

Inga kommentarer: