02 februari, 2011

☼ Burlesque

Igår var jag, Gibbe, Malin och Samuel och såg Burlesque i Sundsvall. Lite besviken över att den inte var i Salong 1, utan i Salong.... 6. Hade lika gärna kunnat se den i stan om jag visste det.


Filmen var hur bra som helst! Men lite av en besvikelse.. Trodde helt klart den skulle vara bättre, att den skulle bli min favoritfilm ever. Men den höll inte riktigt måttet, replikerna var otroligt cheesy, storyn var 'kort' och okomplicerad, och jag kunde verkligen störa mig på vissa saker och scener. I början av filmen ville jag nästan ställa mig upp och gå, men den blev bättre! Så fort hon väl satt sin fot på scenen och charmat dem så började filmen bli riktigt bra. Och Musiknumren var ju bara helt underbara! De la nog ner hela budgeten på musiken, kläderna och ljussättningen så resten av filmen blev lite b-ig och cheesy.

Men den var helt klart underbar på sitt sätt, charmig och jag skulle utan tvekan kunna se den igen! Jag ryyyyser av hennes underbara röst. Och Cam Gigandet är ju bara FÖR SNYGG. Så där så man dör lite innombords, mmmmmums!







*En scen i filmen*
Malin: "Nu blev jag ju också sugen på kakor.."
Hela salongen skrattar.




Inga kommentarer: