06 mars, 2011

☼ Hela helgens äventyr

Och kan ni tänka er? Jag glömde kameran hela helgen! Så dumt av mig. Fy fy Madelene! Den här helgen har varit mer eller mindre fullspäckad och ändå har jag varit rastlös... (?) Och trött.. Min kropp kan bete sig så konstigt ibland.

I fredags jobbade jag delat pass 7-12 - 15-20. Försökte sova däremellan eftersom jag endast sov 2 timmar den natten. Men utanför mitt fönster stod män och knackade sönder isen med sådana där järnpinnar, och det slår hårt i asfalten. Min otroligt lyhörda lägenhet bara ekade och det gick inte att somna även fast jag var som en medvetslös zombie. (Nu ser jag inte längre mina händer på tagentbordet, en liten purrig kisse har lagt sig över min hand..)
Senare på kvällen så festade vi till det lite. Gibbe var sugen på att dricka alkohol och träffa folk, så vi drog ihop Malin, Gusten, Samuel och satt hemma hos mig och drack lite. Vi upptäckte även att min Midsummer, lampan, är som en fluglampa som drar till sig flugor, fast med män. En manslampa? Killarna stod och beundrade och hade sina konversationer ståendes precis vid lampan. Jag och Malin satt och fnissade åt dem i soffan. :) Efter det blev det krogen, Malin var nykter och gick hemåt.

I lördags så blev jag medbjuden på en grillning ute i Ramvik! Det var hur mysigt som helst. Jag älskar verkligen att få komma ut i naturen, som det lilla bushbarnet jag är. Jag, Samuel och Gusten mötte upp Petter, Sofia och Annelie och åkte ut till Annelies föräldrar i Ramvik. Vi trängde ihop oss 4 stycken och en liten Hobbis på deras hemmagjorda lilla "pulka" bakom skotern och så åkte vi iväg till Storsjön och grillade och mådde! Åka och köra skotran är fint de!

Senare på kvällen blev vi inbjudna till Micke & Mellies försenade inflyttningsfest i deras hus ute i Älandsbro. Malin fick skjuts av sin pappa och de kom och hämtade oss hos mig vid åtta. Både jag och Samuel var kanske lite väl trötta efter dagens äventyr, och en del av människorna var kanske inte riktigt så sociala eller inbjudande som vi hoppats. Men det var mycket trevligt ändå! Och de hade det så fint! :) När de tog taxi in till krogen så for vi hem, trötta små pensionärer som vi är.

Och så idag
var jag helt otroligt rastlös och uttråkad! Hade knappt vaknat (kunde knappt vakna, snarare) så ville jag genast hitta på nåt! Hungriga som tokar så blev frukosten på Max i Birsta. :} ett Greenmål. ♥ Mmmumma! Jag älskar de vegetariska alternativen på Max och Big Boy. Jag tar inget annat även fast jag inte längre är vegetarian. De är godast och nyttigast, bättre kan det ju inte bli! Men deras förbannade jävla milkshakemaskin fungerar fortfarande inte. Herregud. Dålig stil Max, den har varit paj i flera månader snart. Så ingen lyxshake för min del.. :(

Men det blev en tur till IKEA i alla fall! Vi tittade runt på både övervåningen med möbler och nere bland småsakerna. Fick med mig en korg till alla Hobbes leksaker och en ny rumsmatta! Vad för matta får ni se senare ikväll. ;) En perfekt söndag! ♥













Och just nu ligger hon och jagar mina fingrar när jag skriver...
"Neeej!" *Petar på mina händer och fingrar med tassen* "Gosa med mig istället!"






1 kommentar:

FelixVincent sa...

Åh, dumma kissarna! ^^