18 mars, 2011

☼ Saint Patricks sick day!

Igår fick jag gå hem från jobbet, klockan 9 på morgonen. Jag var lite yr på morgonen när jag hade klivit upp och stod och fixade mig, men la mig i sängen och vilade strax innan jag skulle gå så försvann det. Det gick jättebra på jobbet i början. Jag åt ett äpple i personalrummet och sedan drog vi igång. Kände mig helt pigg och frisk! När vi var nästan klara och stod inne hos en boende så kände jag att jag började bli så där yr igen... Blev alldeles kallsvettig och kände att om jag inte sätter mig ner på svimmar jag. Jag satte mig ner i en soffa, men det blev inte bättre. Så jag sprang till toaletten (bokstavligen), la mig ner på golvet med benen högt. Men det hjälpte inte! Satte mig upp med huvudet mellan benen, men icke. Helt plötligt så känner jag... Oh oh.. *Spyr i toaletten*

Gick ut därifrån och mådde mycket bättre, men eftersom jag absolut inte kan riskera att smitta någon det jobb jag har så gick jag till Magnus och sa att jag behövde gå hem och att jag hade spytt. De tokstirrade på mig i korridoren och skrek "Ja, gå gå gå gå gå!!" Magsjuka på hela våningen är något alla fruktar, det är fruktansvärt att ta hand om 16 personer med magsjuka + personal som åker dit. Nej usch!

Men magsjuka var det inte i alla fall! Pehw! Jag gick hem, la mig ner, drack massa vatten och en liten chokladkaka. :] Och sov till 11 och sedan 12. Gick ut och kissade med hunden och sedan la jag mig igen och sov till 15! Vaknade av att Samuel ringde. "Sover du än?!" Eller snarare halvsov och bara myste, slumrade till lite då och då. Huuuur skönt som helst! Tror kroppen behövde vila. Jag mådde helt bra efter det att jag spytt på jobbet (och det var väldigt lite, för alla er som vill veta) och fortsatte må bra! Var bara trött, som sagt. Konstigt... Jag undrar verkligen vad det kan ha varit? Varför spydde jag, fick hemsk yrsel och kallsvettningar?



Åt en rejäl portion till middag ala grillkorv och pommes i ugnen. ;) Med Samuel och sedan for vi med Malin och såg på bio i Sundsvall. James Cameron's Sanctum i 3D, och jag tyckte den var riktigt bra! Hade inte så stora förväntningar och kände i början av filmen att den kanske var helt hopplös... Replikerna och vissa skådespelare var ju totalt värdelösa. Så cheesy ibland så där så man bara suckar. Men den blev bättre! Och snacka om att filmen leker med nerverna.. Själv är jag en aning klaustrofobisk, jätterädd för mörkt djupt vatten och mörkrädd. Så mina nerver höll på att svimma av ibland. Hehe... Soundtracket var även helt fantastiskt. :) Du kan läsa mer om den här. Trailern här nedan visar inte alls filmens bra sidor tycker jag. Jag säger bara - Se den!






1 kommentar:

emma roos sa...

Ibland mår jag illa för att jag sovit för lite eller så. Har aldrig spytt av det men har varit tvungen att ta extra sovmorgon, annars hade jag säkert spytt:P Kan det ha vart någe sånt? Minns att jag var väldigt yr i bollen oxå och var tvungen att sätta mig ner i duschen:P