18 mars, 2011

☼ Valrossar & Hundbus

Idag har jag jobbat 7-12. Kortpass på kortpass... Men det ordnar sig nog snart. :)

Är hemskt rastlös och tänker nog ta en liten joggingrunda med hunden sedan! Först krubb i magen! Är hemskt hungrig. Vad det nu blir... Få se vad jag kan plocka ihop. Verkar bli en lång dag det här, fattig som en gnu kan jag inte ens gå och ta en fika på stan. Blir så lätt uttråkad och rastlös, fast är ändå så lat och slö. Hur går det ihop?! Är inte speciellt festsugen heller, så det blir nog inte en utgång ikväll. Kanske en liten.. Vi får se vad kvällen har att bjuda på helt enkelt.

Börjar få sådan otrolig ångest över min vikt nu också! Går bara upp, upp upp.... Inte bra! Inte en hälsosam och bra viktuppgång. Ska jag gå upp ska det vara i muskler, inte i fett. Börjar bli ordentligt oproportionerlig och småknubbig.. Nu är det dags att ta tag i sötsakerna och motionen på allvar! Det här går inte. Kommer ligga som en valross på stranden i sommar.



Har även hunnit med att busa lite med hunden sedan jag kom hem. :) Det är ett viktigt måste! Lite aktiveringar inomhus.

Så idag har jag ett litet tips till alla er hundägare som snusar. När dosan är tom, släng den inte! Utan diska ur den (och glöm för all del inte att diska utlägget också). Ta några riktiga godbitar som hunden älskar, visa för hunden och stoppa sedan ner i dosan och stäng locket ordentligt. Nu har hunden något att klura på! Det kan ta ett tag innan de förstår, eftersom dosan är helt tät och inte släpper ut mycket doft. Så i början "luktade" jag in dosan med godiset så den blir mer intressant. Och när de väl förstått så går det fort! Och kul är det!

Obs! Varning! För hundar som går och plockar fulla dosor med snus. Det är inte bra. Lär hunden ordentligt att man absolut inte får röra liggande dosor. Bara på kommando!



Vi hann även med lite enkel sök. Hör så nosen går på honom! Helt lyrisk.. Sniff! sniffeli! sniff! sniff! sniff!


Inga kommentarer: