17 oktober, 2011

Löptider...

Så ja, Loka löper för första gången! Stor tjej nu! :} Hon har redan löpt i över en vecka och Hobbe håller sig i förvånansvärt gott skick! Loka har löpskydd, trosor från arken, och det är hur bra som helst. Speciellt bra att hon faktiskt håller dem på! Har inte alls några problem med dem. :) På nätterna får hon sova utan i buren och hon verkar älska det :) Men snart hamnar hon i riktig höglöp och då får nog mamma ta henne igen så vi är helt säkra på att det inte blir några BC/Amstaff bebisar! Usch neeeej.

Hon ska kastreras så fort jag har pengar till det. Men det är ju dyrt som faaeeen! Upp mot 4000 kronor.. Men det är ju värt det. Inga löp.

Just nu idag är hon riktigt jobbig dock! Ha henne lös är ju bara att glömma. Hon kommer på inkallning, det gör hon jämt. Men hon ska trotsa och springa fram till allt och alla innan.. ;) Man måste ju ha i åtanke att hon är valp fortfarande. Men alla blir ju inte så glad att få en stor Amstaff springande rakt emot dem....

Som idag.... Innan jag ens han reagera att det var en människa i närheten började hon springa mot en stackars tant... Både i trots, rastlöshet och att hon vill hälsa, men den stackars människan blev ju livrädd! Fy vad jag skämdes! Loka skulle aaaaldrig göra något ont. Jag ropade allt jag kunde springandes emot dem att hon är jättesnäll och bara vill hälsa, men hon började svinga sin plastkasse mot henne! Med all rätt enligt mig. Hon var ju rädd! Loka lär sig då också att främmande människor inte vill ha med henne att göra. Jag bad så hemskt mycket om ursäkt och kopplade henne.

Allt var över på bara några sekunder, Loka sprang direkt därifrån. Hon ville ju bara trotsa mig som sagt. Tanten var inte sur som tur var, utan blev bara rädd.. Haha.. Stackars tant. :(

Men nu efter en lååång promenad på ca 5km och en stor portion mat och ett grisöra så ligger de båda utslagna på mattan.. Och jag har tid att blogga :)

Vit hund + vita saker... Thank goood det finns tikskydd!



Inga kommentarer: