24 november, 2010

Christmas..pynt?

När är det egentligen okej att börja julpynta? Ja inte nu i alla fall! Jag är inte speciellt traditionsbunden alls men jag tycker det förlorar charmen när vissa redan tagit upp sina stjärnor och julstakar för två veckor sedan. Nu i helgen, den 28 November är det 1:a Advent. Den helgen är det okej börja julpynta. Men helst av allt inte förrän samma dag som adventen! Det är så mysigt när allt ploppar upp i alla fönster samma kväll.



All annan julpynt så som julgran och annat pyssel bör vänta till dagen innan Julafton. Men jag kommer nog sätta upp min lilla pyttejulgran på Advent och den stora granen (som först måste köpas in) sätter jag nog upp runt veckan innan Julafton. Me wants it my way! Gillar att njuta av den fina belysningen så länge som möjligt. :) Och sen så är ju jag inte den som har mycket pynt, bara julbelysning i varje fönster och en gran. Kanske att någon enstaka tomte och en fin duk dyker upp i vardagsrummet.





Och nu har jag ju turen (eller nåt..) att tv-rummet är alldeles grönt så jag kan ha röda gardiner. ;)

Inga kommentarer: