13 december, 2010

"Modell för en dag" - Vilket fiasko.

Upplevelsen "Modell för en dag" - Vilket fiasko! Det kan bero på vad man har för förväntningar, men herregud vad jag är missnöjd. Med allt!

Det blev jag, Samuel, Madicken och Kim som for dit. Med förväntningarna, gud vad kul! och lite nervöst. Bli snyggt sminkad av utbildade make-up artister, posa framför kameran och få till några snygga bilder. Jo tjena... Vi kom dit till Scandic City i Sundsvall och gick in för att anmäla oss. Tjejen var jättetrevlig och när jag frågade ungefär hur lång tid det skulle ta så sa hon "Ni får nog räkna med att vara här 2 och en halv timme i alla fall". Och ja ja, det är väl inte så farligt. Vi har väl kul!

Vi gick in i 'vänterummet' fullt med folk. Såg ungefär ut som ett klassrum med några tråkiga bord och stolar här och där. Längst ner i rummet mot fönsterna var det några datorer på rad där folk satt och tittade på fotona de nyss tagit. Längst fram i rummet var det 4 make-up stolar med speglar och hela kittet där folk satt och blev sminkade. Och i ett litet hörn var en liten spegel och massa hårspray, hårvax, plattångar och locktångar som man kunde använda om man ville.











Behövde man byta om eller titta sig i en spegel fick man gå till toaletterna och riskera att missa när man blev uppropad.

Så där satt vi rakt upp och ner i 2 jävla timmar innan de sa "Madelene-gruppen?" Och så fick jag gå upp och bli sminkad. Och sminkningen, vill jag ens gå in på det? Nej herregud. Hon kunde ingenting! Höll på hur länge som helst och det var den mest simpla sminkningen, bara det att jag såg ut som något fnask från Ryssland. Jag såg sjuk ut! Madicken såg ut som en mildare version av en drag queen och killarna fick lite lite lite puder som knappt syntes.











Vi väntade ännu en stund till, alla lite smått irriterade, hungriga och missnöjda och sedan blev vi uppropade att gå till fotografen. Tjejen var jättetrevlig, men otroligt less. Och trött. Det var raka order hur du skulle stå och vara, ingen egen vilja där inte! "Gör så här och så här" *Visar väldigt snabbt* Jag härmar så gott jag kan, och innan jag ens hinner mer än att titta in i kameran och säga "såhär?" så KNÄPP! så tog hon fotot och snabbt vidare till nästa, och nästa. Tempo tempo! stressa! Hinn inte posera för tusan, då kanske du kommer se bra ut.

Fula stolar syntes, Kim var i skuggan på gruppfotot, ansiktena var totalt överexponerade och små saker syntes i bilderna hela tiden. Minerna var "Hej! totalt oförberedd!" Och hemska. Ingen av oss blev nöjd, och för 550kr/fotot? Eh, nej tack!

Vi tackade och gick där ifrån fort som tusan. 4 timmar senare! Inte en krona spenderat, tur det. Inte ens bensinen ner var värt det. Tack för en hemsk dag! Dåligt planerat, väldigt dåligt planerat Model Lab.

Direkt till Max i Birsta där vi sorg-åt så mycket att vi nästan mådde illa. Vad gör man inte efter en modellsession? ^___^ In i duschen när man kom hem, bort med sminket!!

Nej, förlåt er som blev rekommenderade av mig. Jag skrev rekommenderingen innan allt började.. Gå inte dit, det är inte värt det.

Inga kommentarer: