06 februari, 2011

☼ Money for a unicorn

Som jag letar och letar och letar efter fina möbler att köpa till lägenheten... Har upptäckt att till och med begagnat och halvsnyggt är ju svindyrt. Det är väl bara bita ihop och prioritera till ett riktigt fint köksbord. Då har jag ju det i flera flera år. En livsinvestering som Malin skulle säga! Nej, det kan man inte vara snål med inte. Bättre köpa något riktigt och snyggt på en gång även om det är riktigt dyrt, så man slipper köpa massa billigt skräp som man ändå byter ut sedan, blir ju lika dyrt i längden. Så tänker jag. Och nästa månad ska jag prioritera ett köksbord, så det så! Kanske en skitläcker lampa, nya gardiner och en matta till. O:-)

Alla vi prioriterar olika för att må bra. En del prioriterar familjen, en del jobbet, en del sitt utseende, en del prioriterar sina hobbys/intressen.. Och jag prioriterar ett fint hem. För det är vad jag mår bra av. Eftersom jag inte hade ett jobb förut och ingen inkomst så har det varit väldigt svårt och frustrerande.. Men nu äntligen börjar pengarna rulla in så jag äntligen kan börja göra det jag alltid drömt om att kunna göra - inreda! På mitt sätt, mitt unika sätt som gör hemmet ala'Madelene och personligt. Det ska målas/tapetseras om i alla rum sedan är det bara fit for fight! :) Jag vill bara komma hem och bara känna hur jag trivs och mår bra i omgivningen omkring mig. Det ska skrika kärlek och mys samtidigt som det ska vara snyggt och häftigt.




Det är dock inte alla som riktigt förstår det, hur man kan lägga sina sista pengar på en kudde eller ett bord. "Spara pengarna istället!" Men spara? Till vadå? Jo, det man mest vill lägga dem på... Möbler och inredning! Jag sparar till tatueringar och lägger massa pengar på utseende och husdjuren också förstås, men det är en annan femma. Det jag vill säga är att man lägger pengarna på det man mår bra av!

Vad prioriterar ni mest till exempel? Då menar jag inte livsviktiga saker så som mat och hygienprylar. Utan sånt som man egentligen kan leva utan men inte riktigt vill. Det som ni skulle kunna lägga pengar på hur lite ni än har?







2 kommentarer:

Karoline sa...

Tatueringar och sushi är min största vill-lägga-pengar-på-last. Och helt klart så ska man köpa det man blir glad av! Det är ju hela grejen :D

Mikaela sa...

Pengar är till för att spenderas!