10 februari, 2011

☼ <----- Not.

Herregud vilket snöoväder vi fick! Bara så där, PAOW! Det snöade lite hela dagen och blåste, men det var inte alls farligt. Sedan strax efter 15 när jag började gå upp mot jobbet igen så hade det börjat blåsa rejält! Fick kupa händerna över ansiktet för att se, det blåste in små ilande isbitar av snö i ögonen...

Tur jag har min underbara jacka!










Slutade 21 och under hela kvällen har det blåst upp ordentligt. Det är snöstorm! Klädde på mig och var redo för snön... Ja, så redo man kan bli för snö överhuvudtaget, helst inte med andra ord. Och gick ut som en liten snöninja/eskimå på mina tappra 160 centimeter, kunde ju lika väl blåsa bort om det inte var för min gigantiska jacka! Men så är Stig-Gunnar utanför och borstar av bilen "Åh, kan jag snälla få skjuts?" "Ja, men självklart! Hoppa in!" Räddaren i snönöden.

Jag är helt ohyggligt trött också, höll nästan på att somna sittandes under vaket runt sex-tiden. Rapport på SVT1... Nyhetstimme på 4an... Så jag zappade till Barnkanalen i hopp om något att stå ut med.. "Slappis!" En slappstund med barn och mysigt ljus! Aaaaaah! Larmade fort som tusan och sprang och hämtade en kopp kaffe som jag svepte i en klunk. Det räddade mig...

Men nu är jag hemma, och ska nog se nåt avsnitt Cougar Town och sedan sova tidigt. :}

Inga kommentarer: